F*n

Vill bara sova!!!! I tre dagar nu har jag knappt kunnat sova varken på natten eller dagen :( är hur trött som helst men det går bara inte.gick och la mig runt 00:00 idag men har inte somnat :( har grymt ont i ryggen eller i axlarna typ aldrig haft innan :( så just nu sitter jag i sängen och väntar och hoppas på att alvedonen ska hjälpa! Tommy sover och det känns inte ett dug bättre :( vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till måste ju få sova snart kan inte fortsätta så här :( problemet är inte att jag är trött och behöver sova problemet är att ingen i min närhet ska behöva stå ut med mig när jag är sån här...

Jag är liv rädd!

Fick sova typ 3-4 timmar i natt och kunde inte sova innan häller. Har förverkar och allt man kan tänka sig. Han är rättare sagt på g! Men frågan är om han kommer i kväll eller om några veckor?! Känner mig förvirrad och LIVRÄDD! Och överlycklig :P ska försöka sova lite nu iaf <3

Alvedon!

Nu blir det att försöka sova har dock en känsla av att det kommer bli en lååång natt så har laddat upp med Alvedon jämte sängen så jag iaf slipper gå upp och springa efter det :) det räcker nog med att jag kommer springa på toa en gång i timmen :P nattinatt <3

Vad händer?!

På bara några timmar blev jag en vandrande Pinguin med "mensvärk" och konstigt ont i ryggen! Och flytta in på toaletten tror jag att jag har gjort :O

Man kanske inte känner folk så väl som man tror...fy fan..

Va fan ska jag göra!? vem ska jag vända mig till för att få stopp på det här!? Va fan håller du på med?! Fan för dig!

Nattinatt

Helt slut i kroppen känns som jag burit hundra kilo och sprungit hundra mil samtidigt :P och ändå har jag tagit det någorlunda lugnt idag :/ hihi jaja jag får la såut det är ju faktiskt så att jag väntar på det bästa som kommer hända i hela mitt liv och då får jag la kämpa lite för det också :) nu blir det iaf sova :) nattinatt

...

Förvänta dig aldrig för mycket... Det blir bara fel i slutet...

På förbättrings vägen! Hoppas jag

Mår lite bättre eller ne... Jag är lite piggare en innan efter några Alvedon :) nu blir det sova <3.

:)

Nu är allt avklarat som skulle göras idag har vart på mödravården och allt va toppen har även vart med tommy på arbetsförmedlingen på inskrivning :) och fixat massa annat lite överallt :) nu blir det en timmes sömn efter en jobbig natt <3

Fy :(

Tänkte sova men det tänkte inte min kropp iaf :( fryser så fort jag tar av mig täcket och börjar kallsvätas så fort jag tar på mig det :( har även fått feber och har några brutala sammandragningar så jag blir nästan mörkrädd! Inga Alvedon hemma och tommy sover och vill inte väcka han efter som han inte häller vart på topp idag :( får försöka genom lida natten och hoppas på att vi är krya imorgon :/

Sjuk :(

Älsklingen kom hem och hade köpt frukost :) gott gott :) dock ligger jag i sängen igen och känner mig inte alls bra :( hosta, snuvig och allt känns bara tungt :( så idag får det nog bli att ligga och tycka synd om mig själv och kanske glo lite film :)

Inget känns bra

Inget känns bra. När ska du förstå mig? Känner mig bort glömd och ensam och att allt annat är viktigare en mig...

Nattinatt

Nu kryper jag i säng har så grymt ont i hela kroppen känner mig som ett stort blåmärke hela jag :( hoppas jag kan sova och det är över imorgon nattinatt <3

:)

Föräldrargruppen Gick toppen idag :) det va mycket intressantare en sist iaf och det tyckte till och med Tommy :P hihi nu ligger jag i sängen och villar lite Tommy är i väg och kör en kompis till han så han kommer nog snart hem :) funderar på att ta ett bad och kanske krypa ner framför en film med lite te sen :)

Tandläkan

Sitter hos tandläkaren med Tommy :) sen blir det en vända på stan medans vi väntar på att föräldrargruppen ska börja :)

V.34

V.34 idag :) känns sjukt att det går så fort! <3

Tråkigt

Så här tråkigt har jag nog aldrig haft! Finns inget att göra för nyktra tjockisar som mig en fredags kväll i Varberg! Och jag vill inte ha någon "mysig" hemma kväll framför en film eller något! Jag sitter framför dom där filmerna varje kväll ju! :( går snart och lägger mig eller något!

Stan

På väg in till stan och träffa Ann :)

Nattinatt <3

Funderar på att klippa mig men vet inte hur! vill nog ha kort hår trivs nog bäst i det :) och jag vill färga mitt hår! men det får vänta tills bebis kommer ut :) Nä nu går jag och lägger mig :) älsklingen sover redan sen några timmar tillbaka :)

(Gammal bild men något sånt skulle jag kunna tänka mig igen)

Badar! :D

Disken och tvätten är tagen maten är lagad och nere nu ligger jag och lyssnar rix fm och badar :) underbart! Sen blir det lite varm choklad mysa ner mig i sängen och kanske läsa lite :)

V.33+2

Bild från igår :)

Orka!

Har vart pigg och pepp på att städa hela dagen men nu när jag tänkte sätta igång så tappa jag orken helt! Och det ser ut som någon har släppt en bomb här och disken når nog snart taket! :( fy va jag hatar att va så här trött nu!

God morgon

God morgon! Snart kommer min älskad pojkvän hem! Längtar! :) nu ligger jag i sängen och lyssnar på rix fm :) idag får vi hoppas att jag orkar städa i och med att jag inte gjorde det igår :/ och så tänkte jag försöka få mig själv utanför ytedören och gå en sväng :) (gammal bild på mig och Elma för att jag sakna henne)

Saknar!

Pojkvännen är inte hemma så jag ligger ensam i vår stora säng och försöker sova men det går tydligen inte :( hatar ensamhet :(

Barnfilm

Barnfilm, säng, varmt täcke och världens bästa pojkvän! Kan det bli bättre?!

Städ dag :)

Efter en jobbig natt så ligger jag och älsklingen mätta och belåtna efter frukosten i sängen och myser framför en film :) idag får det nog bli städa hela dagen här ser ut som fan själv :P tycker jag iaf :P och så ska vi nog träffa pappa en stund :)

Aj!

Vakna runt 11 igen för att jag hade/har så grymt ont i ryggen! Värre en va det har vart innan tror jag mår till och med illa och känns som jag ska spy när som! Så jävla typiskt nu när jag börjat tro att allt med ryggen börja släppa :/ Tommy va gullig och massera mig innan hjälpte lite iaf 2min eller något :P Alvedon hjälper inte så funderar på att ta ett bad och försöka somna så fort som möjligt efter det :/

Nattinatt

Ne nu ger jag upp nu orkar jag inte va vaken mer god natt och sov gott :)

Föräldrargrupp

Vågade oss till föräldrargruppen idag äntligen efter många om och men :P det va rätt ok men vissa hade nog aldrig sätt någon under 35 som va gravid! Och visst att man kan glo men hallå inte i 2timmar! Bläää på sånt folk. Jaja det va la lärorikt det med. Prata mest om amning nästa gång va det om förlossningen och smärtlindring :) nu blir det att sysselsätta mig i en timme till sen får jag äntligen sova :) <3

Mödravården

Sitter på mödravården och väntar på barnmorskan :) hoppas allt är bra idag med :)

<3

Nu är disken tagen och maten nere :) så nu ligger vi halv döda i sängen och glor film <3

V.33

Går in i v.33 idag :) sjukt att det går så fort! Just nu vill jag bromsa in tiden och njuta lite av graviditeten :)

Mys <3

Ny badad och ny målade naglar! Nu blir det film och mys och kanske lite frukost :) lillkillen sparkar för fullt tror snart han hoppar ut genom navlen ;P hihi

Myspys<3

Nu har vi fått i oss mat inte alls gott :P blev illa mående precis innan maten så fick inte i mig så mycket så får göra nytt försök imorgon :) nu ligger vi och glor film och äter godis och dricker läsk :)

Lugn dag <3

Igår kom Tommys syster med familj förbi med fika :) dom tog även hit bland annat barnvagnen :) supper kul :) fick upp spjälsängen igår också :) känns lite konstigt att se en spjälsäng när jag vaknade imorse men gud så mysigt :D idag har vi tagit det lungt hela dagen inte lyft ett finger :) men nu blir det att åka till affären och handla middag :)

<3

Längtar...

Jobbig dag...

Inget känns som det ska idag. Vill bara krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet och gömma mig för mina tankar och min smärta i ryggen. Vill krypa upp i mammas knä och stor gråta just nu. Men nehe det går inte! Lika bra att ta tag i skiten och leva vidare!

Slut!

Helt slut efter att ha hållt igång sen halv 6 imorse! Känns som att min kropp har sagt upp sig :P nu ligger jag i sängen och tar det så lungt som möjligt har lite små ont i magen men det är nog ingen fara :) snart blir det middag med :) hungrig som en varg :P

Grym morgon ;P

Vakna vid 5 och va jätte pigg :) så jag kom på iden med att baka scones till mig och hjärtat som fort farande sov :) börja med att jag välter ut hela skåpet med burkar så han vakna sen när han somna om och jag skulle ta ut dom ur ungnen sår går brandvanaren igång och Tommy flyger ut och kollar vad som händer och möts av mig hålandes för öronen med ett stort smile och frågar om han vill ha en scones till frukost :D hihi dagen börjar grymt bra :D hihi

Nattinatt

Nu kryper jag i säng och hoppas på att kunna sova i några timmar iaf :) imorgon blir det föräldrargrupp :) dumt nog missa vi föra gången då vi låg hemma sjuka :/ men får hoppas det blir kul och intressant och att vi inte har missat för mycket :) nattinatt <3

Klart!

Nu är bebis kläderna tvättade och jag är trött och ligger i sängen med datorn och lysnar på "gamal" musik och kollar gamla bilder :) snart får det bli ett varmt bad och måla naglarna :)

Intressant

Föräldrargrupp imorgon för första gången :) det ska bli intressant men är lite nervös tycker inte om att träffa så mycket nytt folk :/ men det ska nog fixa sig :)

Nervös

Börjar bli orolig... Känns som "mensvärk" på något sätt och läste att det kunde vara början på värkar! Men jag skrämmer nog bara upp mig själv. Får av vakta tills imorgon och se vad som händer. Idag har vi iaf vart hos Tommys syster för att hennes äldsta dotter fyller 11 idag :) va jätte mysigt och vi fick även julklappar av barnen :) supper glada blev vi :) nu har vi fått i oss mat och Tommy glor film :) så jag funderar på att sova :)

Aj!

Vakna nu :( och jag har förbannat ont i rygg och inne låren eller va fan det heter! Trycker som fan i magen :( vet inte vad jag ska göra :( läkaren säger ju att det inte är något fel så känns onödigt att åka ditt :( får iaf försöks leta upp alvedonen :(

Pannkakor och is vatten :D

En bra dag blev en mindre bra dag :/ sluta med att jag och T ligger i sängen och känner oss inte alls friska :( så det fick bli pannkakor till kvällsmat ett bad och efter längtat IS vatten och nu sova <3

Bra dag

Vakna vid halv 11 och har sovit underbart skönt inatt! Nu har jag fått i mig frukost och tvätten är tagen :) nu blir det mys med hjärtat som inte alls mår bra idag :( sen blir det laga lite middag :) känns som en grym dag idag :)

Tankar

Ligger i sängen och tänker på min lilla diesel <3 tänk att jag faktiskt ska få se han snart! Snart ligger vi på bb med vår älskade son och är lyckligast i världen! Underbart! <3

Mysigt :)

Fick tvingat med älsklingen ut och gå en sväng :) känns som en evighet sen vi gjorde det och för en gångs skull har jag inte vrål ont nu efter åt :) härligt! Nu får det bli en film sen dusch och sen hem till svärföräldrarna och äta gott :)

Nytt försök

Vakna efter 2 timmar och va lika pigg som vanligt. Nu har jag ätit lite och kollat på film så nu gör jag ett nytt försök och hoppas på att jag kan sova för vid 11 ska jag vara uppe ur sängen!

Äntligen!

Idag har vart en lugn dag. Har inte visat mig utanför dörren idag :) har vart grymt gött att bara gå runt i pyjamas hela dagen :) fick röjt bort all disk med äntligen! Hatat att diskmaskinen är kass! Har även vart duktig och inte sovit middag så nu hoppas jag jag kan sova hela natten och vända tillbaka dygnet :) nattinatt <3

Farmor :)

Vart hos farmor och fått mina julklappar :) fick massor av bebis kläder :) och ett pannkaks järn :) supper häftigt :P så nu ska vi till affären och handla så vi kan inviga det :D

Hur det ligger till nu...

Vilken vecka är du i nu? v.31+1

När fick du reda på att du var gravid? 17 juli 2011

Hur gammal var du då? 16 år.

I vilken vecka var du i? vet inte exakt

Hur tog du det? mycket bra :) chockad men över lycklig!

Mådde du mycket illa i början? oja! enda fram till ca v.20-25
 
Har du mycket halsbränna? ja nu i slutet har jag det nästan varje dag :(

Är du känslig? har börjat bli..
 
När kände du bebisens första sparkar? vet ej exakt men runt v.19-23 tror jag
 
Är du ofta orolig? så klart jag är!

Sparkar bebisen mycket? Ja har till och med blivigt öm i övre delen på magen av alla sparkar :)

När började du läcka bröstmjölk? hmm... i början av november tror jag om inte tidigare

Har du fått bristningar? Ja :(

Hur vill du att din förlossning ska se ut? vill att Mamma och T ska vara med och att allt går snabbt och smidigt! :)

Hur många UL har du gjort? 3 vanliga och 1 vaginalt

Vet du vad det blir för kön? Ja en pojke
 
Vad ska bebisen heta om det blir en tjej? Det blir ju ingen tjej :P
 
Vad ska bebisen heta om det blir en kille? Diesel hoppas jag :P men vi har massor av namn vi funderar på så inget bestämt.

Några mellannamn? I och med att jag heter Madelené efter min mamma så vill jag att han heter Tommy efter sin egen pappa. Men inget vi har bestämt, vi får se när han kommer ut :)
 
Hur gammal kommer du vara när bebisen kommer? 17år

Tankar...

Har vart en lång dag i sängen idag :/ har haft ont och vart väldigt trött :( men nu efter ett långt bad så har jag vaknat till lite och har inte ont i samma skalla längre iaf :) nu sitter jag här och funderar på vart alla mina väskor tog vägen när vi flytta :O måste ju ha något att packa sakerna till bb-väska och känns lite klumpigt och lite stort med en resväska :P så svårt jag tycker alla är antingen för stora eller för små. Jag kanske helt enkelt ska packa i två, en till Diesel och en till mig och T. Hmm.. får nog fundera lite på det :)

God morgon :)

Är redan vaken och har hunnit med att köpt frukost och äta frukost :) det måste vara ett mirakel! Nu blir det film och försöka komma på vart man ska börja idag :)

v.31

Går in i v.31 idag! tänk att det har gått så sjukt fort! längtar efter att få se min Diesel och att träffa min son som ligger i min mage som jag inte vet så mycket mer om en att ja älskar han mer en någon annan <3

Sjukhuset

Bild ifrån när vi låg inne på sjukhuset

2012

Bild ifrån igår

2012

Har aldrig vart så här depp i hela mitt liv! Denna dagen suger! Tommy spelar och är sjukt tråkig, jag är sjukt förkyld, har ont i hela kroppen, är hungrig och trött! Hatar denna dagen!!!!! Bra start på året?!

RSS 2.0